søndag 8. juli 2012

MANDAGSTEMA # 48


Oi! Jeg glemte nesten at det straks var mandag! Jeg har gått i feriemodus - og tenker ikke på hvilken dag det er:o)

Idag handler det om noe som kansklje mange av oss er innom nå i ferietida, nemlig

SEVERDIGHETER / SIGHTS

Mitt bidrag er bilder fra det gamle postkontor-museumet på  Eidsfoss.
Det er ikke mange postkontorene igjen i Norge - de fleste er vel vant til "Post-i-butikk"



Et lite og koselig - og svært særegent postkontor i Bråtagata.
Betjent hverdager ca. 10.30-11.00 for postærend
I tillegg andre tider for museale besøk:o)

Jeg var dessverre ikke inne på postkontoret, da vi bare hadde et kort stopp. Men neste gang...:o)

Noen severdigheter på Deg i sommer?

 

16 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert. Där är det säkert supermysigt att vara och fota =) Ha en toppenhärlig vecka!!

    SvarSlett
  2. Så vacker plats den gamla posten. Finns säkert mycket fint att se där.

    SvarSlett
  3. Oj, så utrolig flott. Eidsfoss. Det skal jeg huske. Takk for tipset og fortsatt god sommer. :)

    SvarSlett
  4. Et skønt gammelt hus! Jeg elsker den slags gamle butikker og posthuse, som er værd at passe på og bevare for eftertiden.

    SvarSlett
  5. Postkontorer er det ikke mange igjen av, nei - men dette var da særdeles flott! Godt det blir tatt vare på :)

    SvarSlett
  6. Desverre blir det mindre og mindre postkontorer igjen. Dette var jo utrulig flott. Hadde vært spennende å vært innom å tittet på museumet :)
    Du må ha ei flott sommer uke
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Ha en flott sommer videre!! Kom gjerne innom å delta på min sommergiveaway! :-)

    SvarSlett
  9. Winderful to see the scandinavian summer. I love it and like to show you some pics of Kopenhagen from may.

    Big hugs

    Amalie

    SvarSlett
  10. For et vakkert gammelt hus! Og så lurt med et sånt tema som dette, nå midt på sommeren. Sikkert mange som blir glade for tips til severdigheter!
    I det hele tatt veldig lurt med sånne tema! Alltid så kjekt å titte inn her på bloggen din!
    Veldig koselig at du vil fölge min!
    Klem!

    SvarSlett
  11. Jaså, det är så i Norge också. Trist att alla postkontor försvinner. Tur att denna vackra byggnad bevarats som museum.

    I januari öppnade Petter Stordalen ett hotell i vårt gamla huvudpostkontor i Göteborg.

    SvarSlett
  12. Det är kul och intressant med de där gamla som bevarats. Vackert och sentimentalt för oss som upplevt och kommer ihåg.

    SvarSlett
  13. What beautiful pictures. I love the red Scandinavian houses.
    Petra

    SvarSlett
  14. Det er ikke mange dagene siden vi kjørte E18 gjennom Vestfold, og da jeg så skiltet til Eidsfoss, sa jeg til Mannen at der skulle jeg gjerne ha vært. Etter å ha lest bokserien Arvesølv, hadde det vært morsomt å sett hvordan det ser ut der. ;-) Nå fikk jeg sannelig et lite glimt likevel.

    SvarSlett
  15. hi Helene
    Thanks to let us share our holiday destinations ...
    un saluto dall'Italia
    simonetta

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)